Pravidla pro rok 2024 prochází aktualizací, dle připomínek a zpětné vazby z předchozího ročníku. 
Aktuální pravidla budou doplněny při spuštění registrace.

Níže uvádíme pro představu pravidla z roku 2023.

Všeobecné Pravidla

Základní pravidla

Asterix a Obelix je larpová dvoudenní hra.

Hráči jsou povinni si přečíst pravidla a řídit se jimi. Za jejich porušování nebo nedodržování pokynů organizátorů můžou být vyřazeni ze hry. Neznalost pravidel neomlouvá. Zákony ČR zavazují a jejich neznalost taktéž neomlouvá. 

Hlavní slovo má organizátor. Nehádejte se s ním.

Bezpečnost je na první místě! A&O je hra, nechceme se zranit, ani nic zničit.

Buď ohleduplný k areálu skanzenu, přírodě a lidem okolo sebe. Dodržujte prosím pravidla slušného táboření.

Přijel ses bavit, ne se hádat. Hraje se fair-play. Kdo neví, co to je, zůstane doma.

Naše akce je hra. Podporujte ostatní hráče v role-playingu a nekažte to sobě ani jiným, nebude-li zrovna něco podle Vašich představ. Věcnou kritiku po hře a varováním před průšvihy v jejím průběhu samozřejmě vítáme.

Ne znamená NE!

Po celou dobu hry platí pravidlo RUDÁ STOP – pokud dojde ke zranění, potenciálně nebezpečné, či hrubě nepříjemné RP situaci apod. toto heslo slouží pro zastavení hry. Následně vyčkejte na orga nebo dohrajte scénu pouze slovně. 

Oheň je zprostředkován pouze na místě připraveném organizátorem, nikde jinde jej není možné rozdělávat.

V areálu nekuř cigarety a nemanipuluj s ohněm. I malá jiskra může způsobit požár. Za odhozené nedopalky budeme trhat hlavy, otročit lidi a rozdávat těžkou bídu!

Organizátor může před i během akce zakázat jakoukoliv zbraň a případně ji i do konce hry zabavit, když uzná za vhodné.

Hra začíná v pátek mezi 17-19 hod a končí v noci ze soboty na neděli. Hra se hraje nonstop. A po celou dobu hry platí kostýmová povinnost.

Pejsci a zvířítka

Prosíme důkladně zvažte jestli psa nebo jiné zvířátka na akci brát. Pokud máte možnost jej nechat doma nebo umístit někam na hlídání na víkend, určitě doporučujeme možnosti využít a na akci psa nebrat!

Upozorňujeme:

  • Ve skanzenu chovají trvale v ohradě ovečky a v jednom ze statků prasátka, takže pozor, aby to Váš pejsek zvládal. 
  • Máme pronajatou jen část skanzenu, takže v další se budou pohybovat další návštěvníci se svými mazlíčky.
  • Většinou se ve skanzenu pohybuje ještě i nějaký další pes, náležející k pracujícím a obsluze skanzenu.

Proto důkladně tedy zvažte jestli je nutné brát své mazlíčky s sebou, aby to všechno zvládali.

Pokud jej s sebou vzít musíte, tak tu máme pár pravidel:

Psy nemohou vstupovat a nijak zasahovat do hry. Majitel psa s ním musí projít registrací, aby bylo jasné, komu který pes patří.

Za veškeré chování psa odpovídá majitel po celou dobu konání akce (nejen během hry, ale i večer, přes noc, před i po hře). Argumenty jako „Měls ty buřty lépe schovat.“ jsou nepřípustné!

Preferujeme, ať máte své psy neustále pod plnou kontrolou, ideálně přivázené na vodítku nebo na dlouhé stopovačce.

Pokud se ukáže, že pes nezvládá prostředí hry (štěká a vyjíždí na okostýmované či bojující postavy, motá se pod nohama v aréně, bere cizí věci od stanů, nedej bohům občůrává cizí stany a podobně), bude majitel požádán, aby si psa vzal na vodítko, případně jej odvedl jinam. Každý nechť zváží sám, zda jeho pes nebude ohrožovat ostatní psy či lidi!

Po svých mazlíčcích majitel musí uklízet exkrementy.

V návaznosti na text výše, jsou tímto všichni účastníci upozorněni, že na akci se mohou vyskytovat na volno puštění psy. Proto ponechávat volně před stanem pečené divočáky, klobásky a další mňamky není zcela bezpečné.

Roleplay a kostým

A&O je roleplayová hra. Počítejte tedy s tím, že ztvárnění role je důležitá součást celé akce.

I v roli ale dodržujte bezpečnost včetně psychologické – chceme si zahrát, ne se na věky rozhádat či zranit.

V rámci RP není dovoleno fyzické násilí jinak než podle pravidel boje, nebo pravidel pro rvačku či přepadení (ty hrajte opravdu s rozmyslem).

Každý hráč má na sobě kostým zapadající do settingu A&O: stylizovaných Galů z období římského Prvního triumvirátu – nebo prostě slavného komiksu. Kostým by měl odpovídat settingu. Orgové si vymiňují právo známé role z komiksové série rozdat podle svého uvážení.

Pokud vaše postava vyžaduje nějaký speciální kostýmový prvek bude vám to organizátory oznámeno.

Herní pravidla

Pokud má člověk ruku na hlavě, je v místě neherně (není vidět, nereagujte na něj…).

V naší hře, postavy neumírají. Přijde-li hráč o všechny své životy upadá do cca 5 min bezvědomí a následně je ZBIT.

Pokud Vás během bezvědomí někdo okrade, něco Vám schová, aplikuje do Vás nápoj (lektvar) vaše postava si nepamatuje, kdo to byl a jak se to vlastně stalo, ale všechny účinky jsou platné dle následujících pravidel. 

Zbitý hráč – tento stav hraje (plazí se, kulhá) a musí se z něj zotavit na Ostrově nekonečné rozkoše, případně ho může vyléčit některá z herních postav.

Do svého zotavení hráč nesmí: plnit turnajové úkoly, questy, bojovat, těžit materiály, pít lektvary…

A celkové RP se musí podřídit vašemu stavu

Slovo Moci

Ve hře mají postavy možnost použít různé lektvary, některé na sebe nebo i jiné postavy. Pokud jste aplikovali lektvar na sebe a jeho účinky se mají projevit na druhé postavě, je třeba vyslovit název lektvaru, který jste vypili a slovo moci.

Takže pokud na Vás jiná postava použije slovo moci automaticky splníte efekt, který na Vás ta postava vyvolala. (Např.: V boji proti nepříteli s lektvarem síly si na první dotek odletíte vysokým obloukem na druhou stranu vesnice (odejdete 5 m) a jste zbití. Nebo pokud vás přesvědčuje, že máte něco udělat, omámeně to splníte. Anebo pokud se vás snaží zastrašit, utečete…)

Toto slovo je: ,,U Toutatise!”

(slovní spojení “U Toutatise” můžete použít i běžně během hry, jen ve spojení s názvem lektvaru se spouští daný efekt. Např.:”lektvar síly U Toutaise”).

Herní blok a jídlo

Herní blok je odměřován a ohlašován organizátory, značí hlavně dobu jídel.

Vaše postava není kreslená a jako taková potřebuje jíst, proto Vaše postava musí do následující hodiny od ohlášení herního bloku sníst (odložit u orgů) určitý počet tokenů Jídla. Počet potřebných tokenů se pro každý herní blok mění a bude vyhlášen při ohlášení herního bloku. Pokud se postava nenají je penalizována podle následující tabulky.

 

najedl jsem se jednou jsem se nenajedl dvakrát po sobě jsem se nenajedl
Je mi fajn a jsem silný jako býk. Mám hlad! A měl bych to řešit. Umírám hlady! Neviděl někdo někde nějakého divočáka k zakousnutí?
Nesmím použít slovo moci. Postava je ZBITA!

Herní předměty

Ve hře je několik typů herních předmětů:

Sestercie – herní peníze.

Tokeny surovin –  ve hře máme tyto druhy surovin:

  • dřevo
  • železo
  • jmelí
  • ryby
  • obilí
  • byliny 

Suroviny je možné natěžit, nalovit anebo třeba získat obchodem. Za pomoci řemeslníků se z nich dají vyrobit další herní předměty (nástroje a zbraně), také jsou potřebné pro výrobu lektvarů, léčení, jídlo postavy atd…

Každá surovina bude mít vlastní naleziště / loviště, kde lze suroviny získat za splnění nějaké přidělené práce. Každé z těchto nalezišť bude mít na starosti některá z postav nebo někdo z orgů, který Vám potřebnou práci zadá a následně Vám za ni předá získané tokeny surovin. Upozorňujeme, že dotyčný zadavatel nemusí být přítomen na stanovišti po celou dobu hry, takže bude na Vaší diplomacii si dotyčného odchytit a domluvit se s ním.

 

Nástroje – u vesnického kováře si můžete pořídit nejrůznější nástroje, které Vám usnadní těžbu, pěstování či lov surovin, tzn. že za stejný úkol dostanete větší počet surovin.

Ve hře máme tyto nástroje:

  • Sekera (těžba dřeva)
  • Krumpáč (těžba železa)
  • Srp (sběr jmelí)
  • Udice (lov ryb)
  • Kosa (sklízení obilí)
  • Motyčka (pěstování bylin)

Po zakoupení Vám bude vydán lístek s nástrojem, který si založíte do glejtu. A při plnění činnosti se jím prokážete, že máte nárok na lepší výsledek činnosti s nástrojem. 

Zbraně – pokud nemáte lístek zbraně nesmíte používat zbraň (i když ji fyzicky máte). Získávají se u obchodníků či řemeslníků.

Lektvary

Ve hře máme celkem 6 druhů lektvarů, jejich působení je podmíněno vypitím lektvaru a následně vyslovení slova moci – viz. sekce “slovo moci”. 

Lektvary se vždy skládají ze dvou druhů surovin. Počet a poměr surovin pro dané lektvary zná pouze druid Panoramix. Všeobecně se ví jen z jakých surovin se skládají.

Lektvar Síly 

  • Barva: Oranžová
  • Chuť: bez chuti
  • Složení: Jmelí + železo
  • Efekt: ten který všichni známe z filmů a komiksů. Postava posilněná tímto lektvarem na první ránu (dotek) odhodí soupeře o několik metrů dále, kde daný upadne do bezvědomý a následně je zbitý. 
  • Působí cca 10 min.

Tento lektvar je možný použít i při určitých turnajových úkolech, kde bude jeho efekt mírně odlišný. Jeho působení Vám vždy sdělí soudce u daného úkolu.

 

Lektvar Inteligence 

  • Barva: Zelená
  • Chuť: bez chuti
  • Složení: Jmelí + bylina
  • Efekt: od kohokoliv pravdivá odpověď na jednu volnou otázku, nebo 3 otázky ano/ne.  Postava odpověď musí opravdu vědět jako postava, ne jako hráč.

Tento lektvar je možný použít i při určitých turnajových úkolech, kde bude jeho efekt mírně odlišný. Jeho působení Vám vždy sdělí soudce u daného úkolu.

 

Lektvar Krásy 

  • Barva: Modrá
  • Chuť: bez chuti
  • Složení: Jmelí + ryba
  • Efekt: Vyhovění jednomu přání (asi jako byste byli ochotni vyhovět přání extrémně atraktivnímu protějšku)

Tento lektvar je možný použít i při určitých turnajových úkolech, kde bude jeho efekt mírně odlišný. Jeho působení Vám vždy sdělí soudce u daného úkolu.

 

Lektvar Lásky / Nadrženosti 

  • Barva: Čirá
  • Chuť: hodně sladká
  • Složení: Jmelí + dřevo
  • Efekt: RP zamilovanost / nadrženost do osoby podle toho, na koho je lektvar vyroben. Od počátku je možno jej vyrobit pouze na konkrétní postavu/skupinu postav a konkrétní zaměření (např.: „zamilovanost do druida Panoramixe“ nikoliv na „[jméno hráče, který ho hraje]“ anebo třeba např.: “nadrženost na náčelníkovu družinu”). Ten kdo tento lektvar vypije pak RP ztvárňuje zamilovanost / nadrženost a nestará se o žádné jiné záležitosti okolo něj.
  • Působí 30 min.

 

Lektvar zapomnění / zmatení

  • Barva: Čirá
  • Chuť: hodně kyselá
  • Složení: Jmelí + obilí
  • Efekt: restart aktuální činnosti podle logického celku (dotyčný začne znovu opakovat quest, jíst oběd, půjde se znovu obléct, půjde si znovu koupit lektvar…) a zapomene vše, co od počátku této činnosti zažil. Alternativně lze lektvar vyrobit k zapomenutí jedné konkrétní skutečnosti (může se však vztahovat nejvýše na jednu osobu, událost, nebo místo).
    Pozor! Lektvar zapomnění nebrání dotyčnému, aby se s předmětem kouzla opět seznámil: např. lektvar zapomnění hospody bude fungovat zhruba do doby, než dotyčný na podnik znovu narazí, nebo než potká svého chlastacího kamaráda….

Tento lektvar je možný použít i při určitých turnajových úkolech, kde bude jeho efekt mírně odlišný. Jeho působení Vám vždy sdělí soudce u daného úkolu.

 

Lektvar Protijed

  • Barva: Čirá
  • Chuť: výrazně slaná
  • Složení: Jmelí + jmelí
  • Efekt: Okamžitě neutralizuje účinky všech lektvarů, u zapomnění plně vrátí paměť, je-li vypit do 10 minut od požití lektvaru zapomnění. Účinkuje ještě hodinu po vypití (tj. dotyčný je imunní i proti pozitivním lektvarům).

Pravidla pro boj

Nacházíme se v larpovém světě Galů a Římanů zasazeného do historicky doloženého období známého z ověřené literatury Asterixe a Obelixe. Všichni máme pečlivě prostudovány veškeré komiksy, knihy, filmy či povídky, je nám dobře známo proslulé zápolení mezi oběma národy, které budeme v našem larpu brát jako RP scény.  

Proto Vás všechny žádáme o používání rozumu při všech střetech mezi hráči či CP postavami. Při souboji ať již zbraněmi či pouhopouhé strkanici není účelem soupeře jakýmkoliv způsobem zranit, ale užít si herní scénu.

Pár základních pravidel boje:

  • Souboj probíhá formou RP scény a každý průměrný válečník vydrží celé dva údery, pokud není přepaden soupeřem a nejde o omráčení zezadu nebo nepůsobí-li ve scéně nějaký lektvar, proto prosím apelujeme na lidský rozum v tom, jak souboj bude vypadat.
  • Pro boj se používají pouze měkčené a schválené zbraně. Pokud dojde k souboji na pěsti jedná se opět pouze o RP scénu a je nutno rvačku zahrát.
  • Platí pravidlo RUDÁ STOP – pokud dojde ke zranění, potenciálně nebezpečné, či hrubě nepříjemné RP situaci apod. toto heslo slouží pro zastavení hry. Následně vyčkejte na orga nebo dohrajte scénu pouze slovně. 
  • Soubojem nelze nikoho zabít, pouze omráčit na dobu cca 5 minut a tomu také bude odpovídat probíhající děj. Tzn. pokud vás následně někdo okrade, něco Vám schová, aplikuje do Vás nápoj (elixír) vaše postava si nepamatuje, kdo to byl a jak se to vlastně stalo, ale všechny účinky jsou platné dle pravidel. 
  • Prohrávající hráč zůstává v bezvědomí po dobu cca 5 minut. Po probuzení má lehké výpadky paměti, je ,,zbitý” a odcházíte vyhledat Ostrov nekonečné rozkoše na vyléčení. 
  • Každý úder musí být brzděný, rána nesmí dopadnout plnou silou.
  • Podotýkáme však, že příliš ‚něžný‘ zásah, splňuje-li nápřah, zastavení dráhy o tělo zasaženého… – čili že protihráč do Vás třísknout mohl, ale nechtěl), není důvodem k neuznání zásahu, pokud jste zásah např. vizuálně zaregistrovali.
  • Jakýkoliv pohyb zbraně musí být celou dobu kontrolován.
  • O platnosti zásahu rozhoduje zasažený.
  • Zásahy vedené současně několika protivníky se sčítají.
  • Při souseku (vzájemný zásah do cca 1 vteřiny) jsou zraněni oba soupeři.

Pravidla boje pro rvačku/ strkanici

  • Jedná se o pěstní souboj a tedy o RP scénu!
  • Vše je o hře mezi dvěma či více hráči tzn. Divadelní scéna
  • Není potřeba zbraní, mohou se ovšem vyskytnout pouze na jedné straně a proto popřejeme hodně štěstí neozbrojenému jedinci. 

Pravidla pro přepadení

  • Pokud je hráč přepaden zbraní zezadu (tedy neví o přepadávajícím), je vyřazen už po první ráně. Slouží pro ,,stealth akce”, ne pro hromadnou bitvu – prosíme proto o používání rozumu a ,,negameření”.

Přijde-li hráč o všechny své životy je ZBIT.

Zbitý hráč tento stav hraje (plazí se, kulhá) a musí se z něj zotavit na Ostrově nekonečné rozkoše, případně ho může vyléčit některá z herních postav.

Do svého zotavení hráč nesmí: plnit questy, bojovat, těžit materiály, pít lektvary…

A celkové RP se musí podřídit vašemu stavu.

Při boji se nesmí:

  • Je zakázáno zne/využívat fyzické převahy k získání převahy v boji. Např. je dovoleno útočit kopím na štít protihráče, aby jej musel nadále držet ve směru útoku a nemohl se krýt z druhé strany. Není ale dovoleno na štít útočit silou tak, abychom jej i s jeho majitelem odstrčili metr dozadu.
  • Chytat zbraně za čepel či za ostří
  • Zatlačovat během boje protivníka do nebezpečného terénu.
  • Útočit či tlačit do někoho štítem (zejména z rozběhu).
  • Vést boj nebezpečně jak pro okolí, tak pro sebe

Bezpečnost

  • V případě jakéhokoliv bolestivého zásahu (zejména do hlavy) má zasažený právo přerušit na potřebnou dobu souboj! (položením ruky na hlavu značící: „ jsem mimo hru“)
  • V případě zranění protivníka mu musíte ihned poskytnout potřebnou pomoc a přivolat zdravotníka.
  • Na nebezpečných místech je boj všeho druhu zakázán!
  • Všichni hráči jsou povinni hlídat terén, v jakém se souboj odehrává, a nenatlačovat protihráče do nebezpečného terénu (např. i větší množství popadaných větví), potažmo musí ustupujícího protihráče varovat před takovým terénem a dbát i na jeho bezpečnost.
  • Máte-li pocit, že někdo bojuje nefér, pokuste se předpokládat, že tak činí z nevědomosti a ne ze zlého úmyslu a na jeho chování jej věcně upozorněte. Pokud se ukáže, že je to idiot, je nejlepší přestat s ním hrát. Na akci jste přece jeli, abyste si ji užili, ne abyste se hádali s blbcema, ne?

Zásahové plochy

  • Platné zásahové plochy jsou: trup, nohy od trupu ke kotníkům a ruce od trupu k zápěstí.  SEM ZÁSAH PLATÍ
    Bojuje se na tzv. velké zásahové plochy. Je sem tedy dovoleno útočit.
  • Neplatné zásahové plochy jsou: hlava, krk, rozkrok, nohy od kotníků dolů (včetně) a ruce od zápěstí dolů (včetně). 
    SEM ZÁSAH NEPLATÍ
    Vyjmenovaná místa jsou pro zásah neplatné a je proti pravidlům na ně cíleně útočit nebo na ně útok naznačovat. Pokud se nejedná o RP scénu z rvačky, přepadení atd.
  • Neplatnými zásahovými plochami je však rovněž zakázáno se krýt, toto pravidlo pak dopadá i na takový způsob boje, který za neplatné zásahové plochy schovává plochy platné (typicky postoj v náklonu vpřed, přičemž nekrytá hlava hráče je vystrčena před tělem – hráč má výhodu v tom, že tímto postojem posouvá dopředu ‚operační‘ oblast zbraně a současně posouvá dozadu svoje zásahové plochy; přitom však doslova nabízí k seku shora svoji hlavu, což by ho taky v reálném boji rychle potkalo).

Pravidla pro zbraně

 

Povolené zbraně
pro larp Asterix a Obelix
Rozměry Poznámky
Fantasy zbraně Není uvedeno

Co si v této kategorii můžete vlastně představit?
Jakákoliv zbraň, co vás napadne – váleček, pánev, ryba, židle, hůlka, kyj, kovářovo obří kladivo, menhir, apod. 

Je pro nás důležité, aby zbraň byla především bezpečná!

Krátké zbraně – tesáky (jednoruční) Do 75 cm  Tesák, kladivo, sekerka, gladius, 
Štíty Není uvedeno Organizátoři budou velmi kriticky pohlížet na štíty pochybných tvarů (např. velký plochý obdélník, tzv. vrata od chlíva).
Povolené kombinace: Do součtu délek zbraní 150 cm Povolené kombinace jednoručka + tesák, jednoručka + dýka, tesák + tesák

 

Všechny zbraně používané jakýmkoliv způsobem na akci musí být schváleny organizátorem. Kdo bude přistižen, že bojuje s neschválenou zbraní, ten se vystavuje jistotě, že mu bude zbraň bez ohledu na její bezpečnost odebrána do konce akce a na uvážení organizátorů může být daná osoba vykázána z akce.

Ve hře se mohou vyskytovat zbraně jiných rozměrů přidělené specifickým rolím organizátorem akce. Zbraň bude i přes to řádně schválena. 

ABY ZBRAŇ BYLA SHLEDÁNA SCHVÁLENÍ-HODNOU MUSÍ SPLŇOVAT:

TÉMATIČNOST:

    • Larp Asterix a Obelix je hra ze světa Galů a Římanů. Všechny vaše zbraně (i kostýmy) by měli ctít setting akce.
    • Na akci budeme používat zbraně, které „kopírují“ či napodobují jakkoliv předměty, kterými by se dalo soupeři ublížit (měkčená ryba, váleček, klacek, hůlka, pánev atd.) a klasické zbraně známé z dřevárenské kultury (tesák, jednoruční meč, dýka, sekera).
    • Na akci nebudou povoleny zbraně mimo časové zasazení akce = palné zbraně (pistole, bambitky, atd…), kordy, rapíry, atd…

 REÁLNOST:

    • Esteticky nevyhovující vzhled je důvodem neschválení zbraně! Jistě neschválíme Conanův obouruční meč či zbraně ze Star Wars apod.

BEZPEČNOST

    • Všechny zbraně musí být polstrovány minimálně 1,5 cm tlustou vrstvou mirelonu, lépe pak kombinací jekoru a karimatky. Polstrování na zbraních musí být funkční (tlumit sílu úderu) a nevymlácené. Zbraň také musí být pečlivě a dostatečně vyměkčena po hranách a vnitřních i vnějších částí musí být zaobleny – platí tuplem u atypických zbraní (váleček, židle, ryba apod.). 
    • Polstrována musí být i horní třetina topor seker, kladiv, palcátů a podobných zbraní. Čepele u seker se musí po úderu pružně ohnout, ne však za cenu nárazu zasaženého místa toporem.
    • Měkčení nesmí při nárazu uhýbat takovým způsobem, že by hrozil úder neměkčenou částí zbraně.
    • Hrany štítů nesmí být oštípané či roztříštěné a musí být měkce zaoblené. Rovné nezaoblené hrany štítu pod sebelepším obalením budou na 99% znamenat že váš štít nebude do hry povolen.  Jako „vyměkčení“ kulatých hran štítu  postačí potažení hrany kůží nebo tenkou zahradní hadicí (tu skryjte přelepením kůží, v nejhorším kobercovkou). Povrch štítu musí být též zaoblen, bez ostrých hran a výstupků. Důležité zvláště u puklic a míst s kovovými spoji.
    • Zbraně a další výstroj nesmí mít žádnou ostrou hranu a to ani pod polstrováním. 
    • Zbraně nesmí obsahovat žádné volné/uvolněné součásti.
    • Majitel musí prokázat schopnost, že zbraň bezpečně ovládá.

ZAKÁZANÉ ZBRANĚ

Existuje malá skupina zbraní či jejich kombinací, které na akci nepovolíme.

  • Všechny nepolstrované nebo špatně polstrované zbraně.
  • Rozhodně neschválíme žádné zbraně z jiných fantasy světů a her, které tématicky ruší, i když jsou pěkně vyrobené. Tzn.: žádný Warhammer, Warcraft atd. 
  • Dřevcové sečné či pádné zbraně.

 

ZÁKLADNÍ POŽADAVKY NA VÝZBROJ:

      • Bezpečnost – Zbraň, která neprojde u kontroly zbraní může být zabavena do konce hry a Vy v tom případě nebudete mít čím bojovat.
      • Realistické provedení – aby bylo poznat o jakou zbraň se vlastně jedná. 
      • Estetičnost – Zbraň musí trochu vypadat. Žádné kusy odlepené kobercovky a oschlé bahno. V jednoduchosti je krása. Složité zdobení není nutné. Soustřeďte se hlavně na dobré barevné a estetické odlišení jednotlivých částí zbraně a rozměr blízký realitě.

JE ZAKÁZÁNO BOJOVAT POŠKOZENOU ZBRANÍ ČI ŠTÍTEM, DOKUD NEBUDE, JE-LI TO MOŽNÉ, OPRAVEN(A) A ZNOVU SCHVÁLEN(A) ORGANIZÁTOREM.

!!! BOJ S NESCHVÁLENOU ZBRANÍ ZNAMENÁ OKAMŽITÉ VYLOUČENÍ Z AKCE!!!

© 2021, Moravian Larp, z.s.

Webdesign: GARRY

Za poskytnuté fotky děkujeme: Jaromír Zajíček – FotoZajda.cz